„GONDTALANUL”Szolgáltató
Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
4142 Zsáka, Bethlen Gábor út. 73. sz.
E-mail: gondtalanulkft@freemail.hu
TÁJÉKOZTATÓ
AZ ÁPOLÁSI INTÉZET MÜKÖDÉSÉRŐL és SZOLGÁLTATÁSÁRÓL.
AZ ÁPOLÁSI INTÉZET FOGALMA
A fekvőbeteg- ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltató saját ápolási irányítással működő, felsőfokú végzettségű ápoló által vezetett egysége, amely meghatározott ideig ápolási szolgáltatást nyújt azok számára, akiknek folyamatos ápolásra van szükségük, de rendszeres orvosi felügyeletre, ellátásra már nem szorulnak.
AZ ÁPOLÁSI INTÉZET CÉLJA
Biztonságos, komfortos és esztétikus környezetben az emberi méltóság és értékek tiszteletben tartása mellett magas szakmai színvonalú, egyéni szükségletek által meghatározott, komplex, folyamatelven és több tudományterületet érintő szemléleten alapuló minőségi ápolás, gondozás biztosítása a folyamatos orvosi ellátásra/felügyeletre már nem szoruló, de tartós ápolást igénylő betegek részére.
Az Ápolási INTÉZET folyamatos, 24 órás ápolási szolgáltatást biztosít.
Az Ápolási INTÉZET alaptevékenysége és szolgáltatásai:
A stagnáló vagy rehabilitáló folyamat tökéletessége érdekében a kórház a betegek rendeltetésére bocsátja azokat az eszközöket, amelyek szükségesek számukra.
Az eszközök használatáért külön térítési, vagy szolgáltatási díjat nem kell fizetni a betegnek.
A folyamathoz hozzá tartozik a gyógyászati segédeszközök megismertetése, használatának megtanítása és a folyamat ismertetése, értelmezése.
Elhelyezés és komfort:
A betegek elhelyezését állapotuk és ápolási igényük határozza meg.
A magasan képzett dietetikus munkatársunk készséggel áll rendelkezésre az étkezésével kapcsolatos kérdések megoldásában.
-Az intézet területén büfé szolgáltatás ál a betegek rendelkezésére, melynek nyitvatartási idejében lehetőség van a szükséges kiegészítők beszerzésére.
- A fekvőbeteg ellátó intézetet teljesen körbeveszi a zöld terület mely fás virágos kialakítású. a terület alkalmas a szabadban történő időtöltésén túl a pihenésre.
Lehetőség van kellemes sétákon kívül az elhelyezett padokon megpihenve gyönyörködni a szép ápolt környezetbe.
A területen sok-sok rózsa és más virágzó és zöldellő növény található.
Az Ápolási INTÉZET kiegészítő szolgáltatásai:
- Vallás szabad gyakorlása lelkész bevonásával
- A beteg egyéni igényei alapján gyógy foglalkoztatás
Az ápolt állapotának függvényében orvosi és osztályvezetői együttes javaslatra:
- Gyógytorna
- Fizioterápia
- Gyógy masszázs
- Frissítő masszázs
- Dietetikus által nyújtott táplálkozási és életmódra vonatkozó tanácsadás
- Szociális tanácsadás
Amennyiben ezen szolgáltatásokra a betegnek szakorvosi javaslat alapján szüksége van és orvosi,ill. osztályvezetői együttes jóváhagyás alapján veszi
igénybe az ápolt, úgy a szolgáltatásokellenértékét a térítési díj tartalmazza.
- Férfi- és női fodrász, manikűrös, pedikűrös szolgáltatás külön térítés ellenébenvehető igénybe.
Az Ápolási Intézet szolgáltatásainak napi térítési díja:
Az ellátásért napi térítési díjat kell fizetni.
A térítési díj befizetésének választható módozatai:
- átutalás,
- Házi Pénztáribefizetés
A szerződés időtartama, a szerződés módosítása
A szerződő felek az ellátási szerződést határozott időtartamra hozzák létre azzal, hogy a szerződéskötés napjától számított 15 napon belül bármelyik felet megilleti a szerződéstől valóindoklás nélküli elállás joga.
Az elállási jogra is figyelemmel az ápolást igénylő, illetve a szerződő hozzátartozója vállalja, hogy a szerződéskötéssel egyidejűleg tárgyhóra napra előre megfizeti a térítési díjat a Kórház részére.
Önrendelkezési tájékoztatás
A szerződéskötést megelőzően, illetve azt követően is biztosítani kell a beteg jogait! Ez vonatkozik a beteg hozzátartozóira és a szolgáltatást nyújtó intézetre egyaránt.
A betegek jogait, kötelezettségeit az 1997. évi CLIV. Törvény az egészségügyről,tartalmazza!
II. fejezet 15.-19.§.-a beteg törvényi keretekbe foglalt jogait!
15.§ (1) A beteget megilleti az önrendelkezéshez való jog, amely kizárólag törvénybenmeghatározott esetekben és módon korlátozható.
(2) Az önrendelkezési jog gyakorlása keretében a beteg szabadon döntheti el, hogy kíván-eegészségügyi ellátást igénybe venni, illetve annak során mely beavatkozások elvégzésébe egyezikbele, illetve melyeket utasít vissza, figyelembe véve a 20.§-ban előírt korlátozásokat.
(4) A beteg a beleegyezését szóban, írásban, vagy ráutaló magatartássalmegadhatja, kivéve, ha e törvény eltérően nem rendelkezik.
16.§ (1) A cselekvőképes beteg-, ha e törvény eltérően nem rendelkezik- közokiratban, teljes,bizonyító erejű magánokiratban, vagy - írásképtelenség esetén- két tanú együttes jelenlétébenmegtett nyilatkozattal
a) megnevezheti azt a cselekvőképes személyt, aki jogosult helyette a beleegyezés, illetve avisszautasítás jogát gyakorolni, illetve akit a 13.§ alapján tájékoztatni kell.
Amennyiben a beteg cselekvőképtelen és nincs nyilatkozattételre jogosult személy, a beleegyezés és a visszautasítás jogának gyakorlására a beteg törvényes képviselője jogosult.
Az előjegyzéshez, szerződéskötéshez, felvételhez szükség lesz az alábbidokumentumokra, okmányokra
(kérjük, hozza magával a betegfelvételhez!)
1.- Előzetesen kitöltött "Előjegyzési/felvételi kérelem"
2.- más fekvőbetegintézményben történt ellátás esetén az orvos által kitöltött Orvosi igazolás és javaslat/ beutaló
A lapon szerepelnie kell az adott ellátási területenfődiagnózisként regisztrált BNO kódnak, illetve a felvétel - sebészeti osztályokon a műtét időpontjának, valamint a műtét pontosmegnevezésének is!
3- Az ápolt és az ellátásra szerződést kötő fél személyi igazolványára,
lakcímkártyájára, társadalombiztosítási (TB) kártyájára
4 Az ápoltra vonatkozó, előző orvosi-, ápolási- zárójelentésekre, orvosileletekre
5- A cselekvőképes beteg közokiratban, megtett nyilatkozatára,
melyben megnevezi azt a személyt, aki jogosult helyette eljárni
6.- Gondnokság esetén a gondnokságot, vagy ideiglenes gondnokságotigazoló bírósági végzésre
7.- Egyedi esetben a leendő ápolt eltartására vonatkozó szerződésre, megállapodásra,
Időszakos eltávozás, adaptációs szabadság
A fekvőbeteg ellátásban a 43/1999 (III.3.) Kormányrendelet szabályozza a betegek időszakos „adaptációs szabadságra, eltávozásra” bocsátásának szabályait. Ápolási Intézet történő ellátás esetén – amennyiben a beteg állapota szerint orvos-szakmai és ápolás-szakmai szempontból lehetséges- havonta legfeljebb 72 óra eltávozási idő engedélyezhető. Az ellátási szerződésben meghatározott ellátási időtartamban az ápolt kizárólag engedéllyel hagyhatja el az osztályt.
Az eltávozási igényt min. 3 munkanappal az eltávozás előtt szükséges bejelenteni. Az eltávozási kérelmet kizárólag döntés- cselekvő- és belátásképes ápolt, illetve a Intézettel ellátási szerződést kötő fél nyújthat be.
Az ellátási szerződés megszűnése, elbocsátás az osztályról
Ha az ápolt felvételét követően bizonyossá válik, hogy felvételt kizáró állapotok bármelyike fennáll és az Őt beutaló orvos ezt az „Orvosi Igazolás és Javaslat/Beutaló” lapon nem tüntette fel, vagy azt szándékosan elhallgatták, a Intézet fenntartja a jogot a szerződés azonnali hatállyal történő megszüntetésére, és az ápoltat a szerződő költségén és a szerződésben feltüntetett lakcímre szállíttatja.
A szerződés hatálya csak a díjjal fedezett ápolási napokra terjed ki, ezt követően – ha a szerződő fél nem intézkedett a szerződési/ápolási időtartam hosszabbítására, ill. a beteg további elhelyezéséről nem gondoskodott - a Intézet jogosult a szerződés lejárati napján a szerződő fél költségére a szerződésben feltüntetett lakcímre bocsátani/ szállíttatni a beteget, melyről 24 órával az elbocsátást megelőzően tájékoztatja az ápoltat, illetve a szerződő felet.
Amennyiben a szerződés megszűnését követően az ápolt, vagy hozzátartozója érdekkörében felmerült okból az ápoltat nem lehet az otthonába bocsátani, a szerződés megszűnését követő ápolás napi díja az egyébként járó napi térítési díj 50 %-kal megnövelt összege.
Amennyiben az ellátási szerződés időtartama alatt az ápolt állapota oly módon megváltozik, hogy esetében olyan diagnosztikus, vagy terápiás igény merül fel, amely meghaladja az Ápolási Intézet által nyújtható szolgáltatásokat, és az intézetben tevékenykedő egészségügyi szakdolgozók hatáskörét, kompetenciáját, úgy a Intézet jogosult intézkedni a beteg áthelyezéséről az ellátás szempontjából megfelelő betegellátó osztályra, esetleg más ellátó intézetbe.
A szerződés a Intézet által elfogadott és szerződésben is feltüntetett, ellenjegyzett időpontban szűnik meg.
Az elbocsátás napján az ellátásra vonatkozó iratokat az ápolt, illetve az ellátási szerződést kötő hozzátartozó a hazabocsátás előtt kapja meg. Az átvétel tényét minden esetben aláírással igazolni kell valamennyi dokumentumon.
Kérjük, hogy aláírás előtt alaposan olvassa át az Ellátási Szerződést!
Tisztelt Érdeklődő!
Bízunk abban, hogy a tájékoztatóban megfogalmazott információk hasznára válnak. Amennyiben további kérdések merülnek fel Önben az Ápolási Intézetünk működésével, szolgáltatásaival kapcsolatban, úgy készségesen állunk rendelkezésére személyesen, illetve telefonon a tájékoztatóban ismertetett időpontokban.
Köszönjük megértő együttműködését és jó egészséget kívánunk Önnek!
Előjegyzés, betegfelvétel, orvosi-, ápolási vizitrend, pénztári nyitva tartás:
Hétfőtől péntekig: 08 00 – 15 00 - ig.
Előjegyzés, információ
Hétfőtől péntekig: 08 00 – 15 00 - ig.
Ápoltak felvétele az intézetbe
Hétfőtől csütörtökig: 08 00 – 14 00 – ig.
Pénteken: 08 00 – 10 00 – ig.
Pénztári nyitva tartás
Gondtalanul Nonprofit Kft
4142 Zsáka Bethlen Gábor út. 73. sz.
Hétfőtől péntekig: 08 00 – 15 00
Elérhetőségek
Tel. 06-30-595-45-12
06-30-965-12-38
06-30-905-90-29
E-mail gondtalanulkft@gmail.com
Honlap www.gondtalanulkft.hupont.hu
Csendes pihenőidő: 14.00-16.00 órái
KÉRJÜK, A FELVÉTEL NAPJÁN OLVASSA EL A HÁZIRENDET!